Masuk je bulan April,
tetiba je banyak benda duk berlari-lari dalam fikiran aku nih.
Happy ? Aku cuba happy tapi tak boleh.
Friends aku lam kelas selalu tanya, terutama yang duduk kat tepi ngan belakang aku.
"Apasal kau nampak berubah har ?"
"Takut aku tengok kau berubah cam ni."
Ada pulak yang sound aku,
"Faris tak macam dulu dah. Kita dah tak boleh bergurau ngan dia."
Kelmarin, dalam kelas, kawan yang duduk tepi aku cakap,
"Aku belajar dari Cikgu ######, bila orang ada kekuatan, dia akan jadi ego.........aku tengok kau pun dah hampir jadi cam tu sekarang ni."
Aku ego ?
Aku tak suka ego, kalau aku ego, aku takkan tegur orang.
Aku cuma tak tegur orang bila aku ada problem yang berat.
Bila problem selesai, aku akan jadi macam biasa balik.
Buat apa nak ego ?...Takde faedah langsung...
Mungkin sebab personaliti aku sekarang, aku nampak macam ego.
****************************************
I have changed a little,
but, because of this,
my friends taught that I am ego.
They taught that I don't want to be their friend anymore.
And, because of the change,
my friendship with her cracked.
I want to apologize to her.
I want to talk with her.
She helped me a lot.
She supported me when I have problems.
She is very valuable for me.
I don't want to lose a friend like her.
And
I hope she read this.
but, because of this,
my friends taught that I am ego.
They taught that I don't want to be their friend anymore.
And, because of the change,
my friendship with her cracked.
I want to apologize to her.
I want to talk with her.
She helped me a lot.
She supported me when I have problems.
She is very valuable for me.
I don't want to lose a friend like her.
And
I hope she read this.
.....................................................................
............




0 comment(s):
Post a Comment